BYD Denza Z9 GT: Elektrikli Araç Dünyasında Yeni Bir Lüks

Sıradaki içerik:

BYD Denza Z9 GT: Elektrikli Araç Dünyasında Yeni Bir Lüks

e
sv

Backrooms: Dors – Bilinmeyen Korkunun Kapıları

43 okunma — 21 Eylül 2024 03:00
avatar

İsmail Şahin

  • e 0

    Mutlu

  • e 0

    Eğlenmiş

  • e 0

    Şaşırmış

  • e 0

    Kızgın

  • e 0

    Üzgün

Geliştirici: Steelkrill Studio
Yayıncı: Steelkrill Studio
Çıkış Tarihi: 14 Eylül 2022
Platformlar: Microsoft Windows
Tür: Korku, Hayatta Kalma, Keşif

Backrooms: Dors – Tuhaf Bir Dünyada Korku ve Hayatta Kalma

Backrooms: Dors, Steelkrill Studio tarafından geliştirilen, Backrooms evrenine dayanan bir korku ve hayatta kalma oyunudur. Backrooms konsepti, internet üzerinde ortaya çıkan ve “liminal spaces” (ara alanlar) ile tanımlanan tuhaf, boş ve sonsuz odalarla dolu bir evrendir. Bu evren, gerçeklikten kopuk ve tanıdık gelen ama bir o kadar da ürkütücü ve yabancı olan mekanlarla doludur. Oyuncular, bu terk edilmiş görünümlü odalarda kaybolmuş bir şekilde, bilinmeyen tehlikelere karşı hayatta kalmaya çalışırken aynı zamanda kaçış yolu ararlar.

Backrooms: Dors, oyunculara bu korkutucu evrende gezinme, keşfetme ve hayatta kalma deneyimini sunar. Oyun, özellikle rahatsız edici atmosferi, sınırlı kaynaklarla hayatta kalma zorlukları ve bilinmezliğin yarattığı sürekli tehdit ile öne çıkar.

Hikâye: Sonsuz Odalar ve Bilinmez Tehlikeler

Oyuncular, bir anda kendilerini Backrooms adı verilen tuhaf bir ortamda bulurlar. Göz alabildiğince uzanan sarı duvarlar, floresan ışıklarla aydınlatılmış boş odalar ve dar koridorlarla dolu bu mekan, oyunculara sürekli bir kaybolmuşluk hissi verir. Backrooms, gerçeklikle olan bağını kaybetmiş, zamanda ve mekanda kopuk bir yerdir. Hikâyenin temel amacı, oyuncunun bu sonsuz gibi görünen odalardan çıkış yolunu bulması ve bilinmeyen tehlikelerden kaçınmasıdır.

Oyunda belirgin bir hikâye anlatımı yerine, oyuncuların atmosferden ve çevresel ipuçlarından bilgi toplaması beklenir. Kaçışı ararken oyuncular, odaların içinde gizlenmiş olan ipuçlarını ve belirsiz tehditleri keşfederler. Bu dünya, oyuncuyu sürekli bir psikolojik baskı altında tutar ve tehlikenin her köşede olabileceği duygusunu verir.

Oynanış: Hayatta Kalma, Keşif ve Korku

Backrooms: Dors, bir hayatta kalma ve keşif oyunudur. Oyuncular, kapıların ardında ne olduğunu bilmeden her yeni alana girerken dikkatli olmalı ve çevrelerinden topladıkları kaynaklarla hayatta kalmalıdırlar. Oyunun temel mekaniği, oyuncuların odalarda gezinmesi, ipuçlarını toplaması ve tehlikelerden kaçması üzerine kuruludur.

Keşif ve Kaçış

Oyuncular, sonsuz gibi görünen odalarda gezinerek çıkış yolunu bulmaya çalışırlar. Her oda birbirine benzese de, her biri farklı bir tehdit veya ipucu barındırabilir. Oyunun rastgele oluşturulan alanları, her oynanışta farklı bir deneyim sunarak keşif ve gerilim hissini sürekli kılar.

  • Liminal Alanlar: Oyunun en dikkat çekici yönlerinden biri olan liminal alanlar, gerçeküstü ve rahatsız edici bir ortam sunar. Boş ofisler, terk edilmiş koridorlar ve birbirine benzeyen odalar, oyuncunun her adımda daha fazla kaybolmuşluk hissetmesini sağlar.
  • Kapılar ve Odalar: Oyuncular, bir kapıyı açtıklarında neyle karşılaşacaklarını bilmezler. Her yeni oda, farklı bir tehdit veya fırsat olabilir. Kaçış yollarını bulmak, kapıların ardındaki tehlikeleri aşmak ve hayatta kalmak oyuncuların en büyük hedefidir.

Tehlikeler ve Hayatta Kalma

Backrooms: Dors, oyunculara sadece keşif odaklı bir deneyim sunmakla kalmaz, aynı zamanda sürekli bir hayatta kalma mücadelesi de içerir. Oyuncuların hem fiziksel hem de psikolojik tehlikelere karşı dikkatli olması gerekir.

  • Bilinmeyen Varlıklar: Oyunda, Backrooms evreninde gezinen tehlikeli yaratıklar ve varlıklar bulunmaktadır. Bu yaratıklar sessizce peşinize düşebilir ve kaçmanız için neredeyse hiç fırsat bırakmayabilir. Oyuncular, bu tehditleri erken fark etmeli ve saklanma ya da kaçış yollarını planlamalıdır.
  • Kısıtlı Kaynaklar: Oyuncuların hayatta kalabilmek için buldukları kaynakları iyi yönetmeleri gerekir. Sınırlı sağlık ve ışık kaynakları, oyuncuların dikkatli ve stratejik davranmasını gerektirir. El feneri gibi aydınlatma araçları, karanlık köşelerde gezinmek için önemlidir, ancak piller sınırlıdır ve dikkatli kullanılması gerekir.

Psikolojik Korku ve Atmosfer

Backrooms: Dors, oyuncuları doğrudan korkutmak yerine, psikolojik bir gerilim hissi yaratarak korku deneyimi sunar. Boş ve terk edilmiş ortamlar, sessizlik ve her an bir şeyin yanlış gidebileceği hissi oyunun temel atmosferini oluşturur. Oyuncular, herhangi bir düşmanla karşılaşmasalar bile sürekli olarak tetikte olma zorunluluğu hissederler.

  • Atmosferik Korku: Oyun, yavaşça artan gerilimle oyuncuları korkutur. Kapılardan çıkan ani sesler, karanlık koridorlar ve bozuk ışıklar, oyuncunun korku hissini sürekli tetikler.
  • Minimalist Ses Tasarımı: Oyundaki ses tasarımı, oyuncuların yalnızlık ve tehlike duygusunu daha da artırır. Zemin gıcırtıları, floresan lambaların titrek sesleri ve derin sessizlik, oyuncuyu rahatsız edici bir atmosferde tutar.

Grafikler ve Ses Tasarımı: Cehennemi Bir Boşluk

Backrooms: Dors, retro tarzı düşük poligonlu grafikler ve minimalist bir görsel tasarım kullanarak oyunculara rahatsız edici bir atmosfer sunar. Oyun, görsel olarak karmaşık olmak yerine, basit ancak etkileyici bir tasarım anlayışıyla dikkat çeker. Boş ofisler, sarı duvarlar, loş ışıklandırmalar ve her şeyin biraz “yanlış” olduğu hissi, oyunun korku atmosferini pekiştirir.

  • Boşluk Hissi: Oyun dünyası, oyuncuya hem tanıdık hem de ürkütücü gelen alanlar sunar. Her şeyin boş ve terk edilmiş olduğu bu ortamlar, oyuncuların kendilerini yalnız ve çaresiz hissetmelerine neden olur.
  • Ses Tasarımı: Oyun, sessizliğin baskın olduğu anlarla doludur. Ortam sesleri, elektrikli cihazların hafif vızıltıları ve adım sesleri, oyunculara sürekli bir gerilim hissi verir. Bu minimalist ses tasarımı, oyuncuyu daha fazla içine çeker ve tehlikenin her an gelebileceği korkusunu artırır.

Eleştiriler ve Başarılar

Backrooms: Dors, atmosferik korku severlerden genel olarak olumlu geri dönüşler almıştır. Özellikle rahatsız edici ortam tasarımı ve sürekli artan gerilim hissi oyuncular tarafından beğenilmiştir. Ancak bazı eleştirmenler, oyunun mekaniklerinin sınırlı olduğunu ve daha fazla çeşitliliğe ihtiyaç duyduğunu belirtmiştir.

  • Olumlu Yönler:
    • Atmosferik Korku: Oyunun rahatsız edici ve klostrofobik atmosferi, korku severler için oldukça etkileyicidir.
    • Basit Ama Etkili Oynanış: Basit oynanış mekanikleri, oyuncuların hızlıca oyuna adapte olmasını sağlar, ancak gerilim seviyesi her zaman yüksektir.
    • Keşif ve Gizem: Oyuncuların her kapıda neyle karşılaşacaklarını bilememeleri, oyuna sürekli bir merak ve gerilim katar.
  • Olumsuz Yönler:
    • Tekrarlayan Mekanikler: Bazı oyuncular, oyunun oynanışının bir süre sonra tekrara düştüğünü ve daha fazla çeşitlilik sunabileceğini belirtmiştir.
    • Sınırlı Hikâye: Derinlemesine bir hikâye yerine atmosfer ve keşfe dayalı bir deneyim sunulması, bazı oyuncular için eksik bir yön olabilir.

Cehennemi Boşlukta Bir Hayatta Kalma Macerası

Backrooms: Dors, Backrooms evreninde geçen korku dolu bir hayatta kalma deneyimi sunar. Rahatsız edici atmosferi, bilinmezlik hissi ve sürekli artan gerilim seviyesi ile oyuncuları cehennemi bir dünyada hayatta kalmaya davet eder. Oyun, özellikle atmosferik korku oyunlarını sevenler için keşfedilmeye değer bir yapım olarak öne çıkıyor.

  • Site İçi Yorumlar

En az 10 karakter gerekli

Gönderdiğiniz yorum moderasyon ekibi tarafından incelendikten sonra yayınlanacaktır.